T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
UŞAK / MERKEZ - Ertuğrul Gazi Anadolu İmam Hatip Lisesi

HİKMET PROJESİ

Şbt

Ock

 Ertuğrul Gazi Anadolu İmam Hatip Lisesi, Milli Egitim Bakanlığı Din Öğretim Genel Müdürlüğü tarafından bu yıl başlatılan "HİKMET" projesine, Türkiye' nin seçkin 22 Anadolu İmam Lisesi arasına girerek pilot okul oldu. "HİKMET" projesi açılış ve tanıtım toplantısı Sayın İl Milli Egitim Müdürümüz HALİL YÜCEL başkanlığında yapıldı.

İmam hatip okullarında 2016 yılından itibaren öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini edinmelerine yönelik "Program Çeşitliliği" uygulanmaya başlanmıştır. Bu kapsamda öğrenciler temel İslam bilimleriyle birlikte, fen ve sosyal bilimler, uluslararası imam hatip, yabancı dil, mûsikî, spor, geleneksel ve çağdaş görsel sanatlar, hafızlık, çocuk gelişimi, teknoloji proje ve programlarından yararlanmaktadır.

İmam hatip okullarında uygulanmakta olan programları destekleyecek mahiyette, Anadolu imam hatip liselerinde öğrencilerimizin Türkiye Yüzyılı vizyonu perspektifinde "Aklı ve kalbi uzlaştıran bir eğitim felsefesi ile beşerden İnsan'a..."  anlayışıyla yetişmelerini, gelişmelerini ve kariyer planlamalarını sağlamak amaçlı HİKMET (Hayat-İlim-Kültür-Medeniyet-Eğitim-Teknoloji) projesi geliştirilmiştir. Proje ile;

  • Etkin bir şekilde öğrencilerin yükseköğretime hazırlanmasına katkı sunmak
  • Öğrencilerin üniversite bölümleri ile ilgili farkındalıklarını arttırmak
  • Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelişimlerine katkı sunmak
  • Öğrencilerin kariyer planlamalarına üniversiteler aracılığıyla rehberlik etmek
  • Öğrencilerin kişisel gelişimlerine çok yönlü katkı sunmak
  • Üniversite iş birliği ile öğrencilerin tercih edecekleri bölümlere yönelik hazırbulunuşluklarını arttırmak
  • Öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmek
  • Öğrencilere lise öğrenimleri boyunca bir amaca yönelik düzenlenen faaliyetlere katılma alışkanlığı edindirmek
  • Öğrencilerin bilim ve medeniyet tarihimizde yer alan bilim insanlarının hayatları, eserleri ve etkileri ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamak
  • Tarihi ve kültürel miras farkındalığı kazandırarak kültür ve medeniyet değerleri bilinci geliştirmek
  • Bilim disiplinlerindeki "hikmet" ile öğrencilerin hayatı anlamlandırmasına destek olmak
  • Okulların üniversitelerle iş birliği kurma kapasitelerini arttırmak
  • Kendi Medeniyetimizin tekrar inkişafı ve inşasında aktif görev alacak şuurda nesillerin yetişmesine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.

Proje kapsamında ülkemizin farklı coğrafi bölgelerinden seçilen 24 pilot okulda 11 alanı (Sosyal Bilimlere Giriş, Fen Bilimlerine Giriş, Matematiğe Giriş, Mantık, İlahiyat Bilimlerine Giriş, Ahlak, Sosyal Duyarlılık ve Sosyal Hizmetler, Kültür, Sanat ve Medeniyet, Gazetecilik, İletişim ve Enformasyon, İnovasyon ve Teknoloji, Eğitime Giriş) kapsayan eylem planı geliştirmiştir. Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün yayınladığı Hikmet Projesi Kılavuzu doğrultusunda okulumuzda eylem planı oluşturulmuş ve uygulamaya konmuştur.

Uşak Üniversitesi' nden Yrd. Doç. Dr. Haydar KUTLU 9. sınıf öğrencilerimizi bilinçlendirmek amacıyla "Beyin ve Düşünce Sağlığı" temalı konferans verdi.



Ock

"HİKMET PROJESİ" kapsamında İslami İlimler Fakültesi Felsefe ve Din bilimleri Bölümü İslam Felsefesi Anabilim Dalında Doçent Dr. MAHMUT AVCI 9. sınıf öğrencilerimizi "Mantık ve Mantıklı Düşünme" konusunda öğrencilerimizi bilinçlendirildi.

Ock

               Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından 22 Anadolu İmam Hatip Lisesi arasına girerek pilot  okullardan biri olarak seçilen okulumuz, “HİKMET PROJESİ” kapsamında  etkinliklerine devam ediyor. Aralık  ayı’nın ilk etkinliği olan “ Dünden bugüne Filistin Meselesi” Konulu çalıştay , okulumuz Meslek Dersleri  öğretmeni  Recep Kemal Güngör başkanlığında yapıldı. Okulumuz 9. Sınıf öğrencilerinden oluşan proje ekibi, dünyanın kanayan yarası olmaya devam eden bu meseleyi masaya yatırarak , aşağıda yeralan konu başlıklarıyla  en ince detayına kadar ele aldı.

1.        Yahudilerin ve Filistin Halkı’nın kısa tarihçesi.

2.       1947’den 2023‘e  “Filistin -İsrail  çatışması”’nın  siyasi ve dini sebepleri

3.       “Kudüs “ şehrinin üç ilahi din açısından önemi

4.        Birleşmiş Milletlerin bu günkü yapısı ve politikası ile  Filistin ve Kudüs meselesine yaklaşımı.

5.        İslam Dünyası’nın  zulüm karşısındaki tepkileri  yeterli mi?

6.       Bu zulme karşı birey olarak biz neler yapabiliriz?